DMO Toplantısı 01.03.2019

Başkanlarım,

Cuma günü DMO Katalog Daire Başkanı Sn. Turhan Öz ve ekibi ile STK’lar bir toplantı gerçekleştirdik. Toplantıda Sağlık Market uygulamasındaki değişiklikle ve yanlış anlaşılan hususların düzeltilmesi esas alındı. Kendilerinin bizlerle paylaştıkları durumlar aşağıdaki gibidir;

· Bir ürünün barkod başına katılım bedeli 100 TL’dir ve 1 defalığına alınacak.

· KHGM her ayın belirli günlerinde hastanelerinden teklif toplayacak, DMO’ya bildirecek ve DMO’da ona göre ihaleye çıkacaktır.

· İhalesi gerçekleşen ürünü satan her firmanın ihalenin ilk basamağında teklif vermesi zorunluluğu olduğundan, teklif vermek istemeyenlerin ürün satışını 3 aylığına durdurabilme imkanı var. Ancak 3 ay dolmadan sistemde yeniden aktif olunamama durumunun firmalarda sıkıntı yaratacağını gördüklerinden, bu maddenin kaldırılması yada revize edilmesi yönünde çalışmalar yürütülmektedir.

· Sağlık Market kapsamında yer alan ürünlerin 04.01.2019 tarihi itibariyle Teknik Şartnameleri ve Tavan Fiyatları güncellenmiştir.Tavan fiyatlarla ilgili gelen olumsuz geribildirimler nedeniyle DMO, KHGM’nin tavan fiyatlarını yeniden çalışmasını istemiş.

· İhaleyi alan firmanın ürünü hastane tarafından kabul edilmezse, durumun DMO’ya iletilmesi ve sürecin DMO-SB arasında çözümlenmesi hususunda çalışmalar yürütülmekte.

· Asgari sipariş tutarı uygulaması ile belirli miktarın altındaki alımların ihale bilgileri firmaya bildirilmemekte ve firma ihaleye teklif verme zorunluluğundan kurtulmaktadır.

· Yerli firmalara %15 avantajı da ÜTS üzerinden gerçekleştirilecek kontrol sonrasında gerçekleştirilecektir.

· Teknik uygunluk değerlendirme başvurusunda üretici veya ithalatçı olma koşulu kaldırılarak yetkilendirilmiş bayilerin (yetkili satıcı) de başvuru yapabilme imkânı getirilmiştir. Yapılan bu değişiklikle teknik uygunluk değerlendirmesi olumlu sonuçlanan ürünler için bu ürüne sahip diğer firmaların tekrar teknik uygunluk başvurusu yapmasına da gerek kalmamaktadır.

· Sağlık Markette yer alan ürünlerin teknik şartnamelerinde belirtilmiş olan bazı standartlara ilişkin analiz sertifikaları ve raporların başvuru esnasında sunulması zorunlu olmaktan çıkarılmıştır.

· Sağlık Markette yer almak üzere çerçeve anlaşma imzalamak amacıyla başvuruda bulunan firmaların ÜTS’de ürünlerine ait 6 adet yerine 3 adet fotoğrafını yüklemeleri yeterli olacaktır.

· Çerçeve anlaşmada siparişi verilen ürünlerin teslim süresi 10 iş gününden 15 iş gününe çıkarılmıştır.

· Çerçeve anlaşma başvuru aşamasında istenen Oda Kayıt Belgesi de artık alınmayacaktır.

· İki oturumdan oluşan e-ihalelerde eşit teklif verilmesi halinde en düşük e-ihale fiyatına sahip firmalar arasında üçüncü bir oturum daha yapılmasına yönelik düzenleme yapılmıştır.

· Koklear implant ihalesi gerçekleşmiş ve 10 günde ödemesi yapılmış.

Çiğdem DUMAN
Genel Koordinatör
Ceyhun Atuf Kansu Cad. 130/80 Balgat / ANKARA
0312 468 69 84
0541 835 41 71

Belge 1: Sağlık Market Kapsamındaki Ürünler İçin Yapılacak Olan Elektronik İhalelerde Uygulanacak Usul ve Esaslar YENİ.pdf (378 KB)

Belge 2: Sağlık Market Tıbbi Malzeme Çerçeve Anlaşması İlanı YENİ.pdf (332 KB)

Belge 3: Sağlık Market Tıbbi Malzeme Çerçeve Anlaşması YENİ.pdf (274 KB)

Belge 4: EK-4 Sağlık Market Tıbbi Malzeme Listesi.pdf (104 KB)

Belge 5: EK-5 Sağlık Market Tıbbi Malzeme Teknik Şartnameleri-3.pdf (349 KB)