SGK Evde Kullanılan Tıbbi Cihazların Servis Faturalarını Öder Mi?

SGK Evde Kullanılan Tıbbi Cihazların Servis Faturalarını Öder Mi

Sosyal Güvenlik Kurumu evde kullanılan tıbbi cihazların belli bir kısmını ödemektedir. Ödenen tutarlar Sağlık Uygulamaları Tebliği’nde belirtilmiştir. Bu cihazların bazıları iadeli cihaz olarak geçerken bazıları medula sisteminden alınmaktadır.

İadeli Cihazlar

  • Ev tipi mekanik ventilatörler

  • Ev tipi ventilatör için kesintisiz güç kaynakları

  • Non-invaziv mekanik ventilatörler (CPAP, OTOCPAP, BPAP, BPAP ST, BPAP ST AVAPS, ASV)

  • Evde uzun süreli kullanılabilen veya taşınabilir oksijen tedavisi cihazları (ev tipi oksijen konsantratörü, taşınabilir oksijen konsantratörü, oksijen tüpü)

  • Akülü tekerlekli sandalyeler

Medula İle Alınan Cihazlar

  • Aspiratörler

  • Nebülizatörler

  • Havalı yataklar

  • Pulse oksimetreler

  • Manuel tekerlekli sandalyeler

Sosyal Güvenlik Kurumu ödemesinden faydalanarak alınan cihazların arızası durumunda SGK tarafından yetkilendirilen teknik servisler cihaz ile ilgilenmektedir. SGK bazı cihazların servis ücretini de karşılamaktadır. Bunlar; mekanik ventilatörler, pap grubu cihazlar ve oksjen konsantratörleridir.

SGK ödediği cihaz bedelinin %75’ine kadar olan tamirlerin ücretlerini karşılamaktadır. Örnek verecek olursak; Sosyal Güvenlik Kurumu Nisan 2021 itibari ile DO1009 Sut kodlu Oksijen Konsantratörü Cihazı için 2.107,49 + %8 KDV ödemektedir. KDV dahil toplam ödediği tutar 2276,08 TL’dir. Cihazın arızası durumunda SGK ödediği tutarın %75’ine kadar olan yani 1593,26 TL’ye kadar olan tamir ücretini karşılar. Eğer tamir ücreti %75’in üzerinde ise SGK bunu karşılamaz. Bu durumda cihaz hurdaya ayrılıp, yenileme süresi dolmadan yeni cihaz temin edilebilir. Bu işlem için yetkili firmanın, cihazın kullanılamaz durumda olduğunu belgeleyen “Hurda Raporu” hazırlaması gerekir.

Hasta hurda raporu ile SGK’ya giderek yeni cihaz için başvuruda bulunabilir.

Cihaz arıza yaptığında öncelikle yetkili teknik servis ile iletişime geçilir. Servis, hastaya yedek cihaz bırakarak arızalı cihazı servise alır. Sonrasında cihazın arıza tespitini yapıp fiyat teklifi oluşturur. Hasta yakını veya hasta bu teklifi SGK’ya sunar. SGK bu teklifi inceledikten sonra eğer uygunsa teklif mektubunun arkasına 'Cihazın Tamiri Uygundur ’ yazarak kaşe imza yapar. Hasta yakını bu evrakla birlikte hastaneye gidip tamir ödemesi için yeni rapor ve reçete çıkartarak cihazın servisine gider. Servis bu rapor ve reçetenin yanına ilgili fatura ve diğer evrakları ekler. Ayrıca cihazın değişen parçalarını da hastaya teslim eder. Hasta cihazın çıkan ilgili tamir bedelini firmaya ödedikten sonra arızalı parçaları evrakları kuruma teslim eder. Kurum tamir ödemesini 45 gün içerisinde hastanın hesabına eksiksiz olarak yapar.