SGK MEDULA Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Soru: Reçetede tanıların uzun mu yazılması gerek yoksa sadece kodları yazılsa geçerli olur mu?
Cevap: Kısa kod olması yeterlidir.

Soru: SGK’ya medula faturası son teslim tarihi nedir?
Cevap: Her ayın 15’inde teslim edilir.

Soru: Ek8 hangi ürünler için konuluyor?
Cevap: Hasta bezi hariç tüm ürünler için konulur.

Soru: Satış merkezi tarafından medula reçete girişi sırasında seri no girilmesi zorunlu mudur? Garanti belgesi hangi ürünlere hazırlanır?
Cevap: Tıbbi cihaz kapsamındaki tüm ürünlere garanti belgesi hazırlanır ve hasta dosyasına eklenir.

Soru: Trakeostomi kanülü steril olarak mı geçiyor barkod koymak zorunlu mu?
Cevap : Ürün sterildir ve barkod konulmaz.

Soru: Reçetede 1 aylık kullanım için 15 adet yazıyor bu geçerli mi, yoksa doz şeklinde mi yazılacak?
Cevap: Doz şeklinde yazılıp, 1 veya 2 aylık olduğu belirtilmelidir.

Soru: Dönem sonlandırma işlemini şimdiden yapmalı mıyız yoksa fatura kesim tarihini mi beklemeliyiz?
Cevap: Her dönemi takip eden ayın 7’sine kadar sonlandırma yapılıp fatua kesilmelidir.

Soru: Nisan ayının faturasını mayısın son günü kesebilir miyiz?
Cevap: Hayır, her ayın sonu kesilidir.

Soru: Nisan ve Mayıs ayını birleşik mi yoksa ayrı mı fatura keseceğiz?
Cevap: Her dönem için ayrı icmal alınıp, icmalde yer alan ürünler için ayrı fatura kesilir.

Soru: Dönem sonlandırma işlemi aşamaları nasıl yapılıyor?
Cevap: Dönem sonlandırma işleminde sorumlu müdürün bilgileri ile giriş yapılır. Dönem sonlandırma sayfası açılır. İlgili ayın sonlandırması seçilip icmal listesi alınır.

Soru: Hasta icmal listesi aldık. Bu listeleri her klasöre koymak gerekiyor mu?
Cevap: Evet.

Soru: Hasta icmal listesini imzalamak gerekiyor mu?
Cevap: Evet.

Soru: Alt bezi, ortez protez ve sarf malzeme listelerini imzalamak gerekiyor mu?
Cevap: Evet.

Soru: Dönem sonlandırmayla ilgili kaç dosya hazırlanıyor?
Cevap: 3 klasör hazırlanıyor. (Tıbbi malzeme, hasta bezi, ortez-protez)Dördüncüye gerek yok. Trafik kazası veya engelliyse 4. bir klasör açılıyor ve fatura kesiliyor.

Soru: Faturaları klasörlere mi koyacağız ayrı dosyada mı vereceğiz.
Cevap: Kesilen fatura ilgili klasörün içine konur.

Soru: Klasör isimliklerine bilgi yazmamız gerekiyor mu ve ne yazılması gerekiyor?
Cevap: Firma bilgisi, dönemi ve ürün isminin belirtilmesi yeterli.

Soru: Fatura fotokopilerini klasörlere koymaya gerek var mı?
Cevap: Evet, her klasöre fatura aslı ve fotokopisi eklenir.

Soru: Para talep yazısı olan Ek9’a hangi tarih yazılacak.
Cevap: Kurumla yapılan ilk sözleşmenin tarihi yazılır.

Soru: Muhasebeye banka bilgisi için sorumlu müdürün gitmesine gerek var mı?
Cevap: Hayır yok. Konuya hakim olan birisinin Sosyal Güvenlik Kurumu’na gitmesi yeterlidir.

Soru: Rapor aslında bir değişiklik yapılmak istenirse ne yapılması gerekiyor? Hangi şartlarda kabul oluyor?
Cevap: İşlem elektronik ortamda ise elektronik onay gerekli. Değilse hasta yakını raporu SGK’ya getirip sistemde düzeltmesi gerekiyor.

Soru: Reçete çıktısına malzemeyi teslim alanın bilgileri ve imzası gerekiyor mu?
Cevap: Reçete arkasına ürünü teslim alan kişinin adı, soyadı, T.C. kimlik numarası, cep telefon numarası, yakınlık derecesi, adresi ve imza gibi bilgiler yazılır. Reçete çıktısına bir bilgi yazılmasına gerek yok.

Soru: Bir rapor 2 kere sisteme girilir mi?
Cevap: Hayır.

Soru: Engelli raporu var. Ayrı faturamı kesilecek?
Cevap: Ayrı fatura kesilmesinde gerek yok. Kişinin temin etmiş olduğu ürün grubuna göre faturalandırılır.

Soru: Engelli raporunun tek yüzüne aslı gibidir yapılması yeterlidir midir?
Cevap: Tek yüzüne yapılması yeterlidir.

Soru: Aspirasyon sondası için bayiliği yok - kesintilerde sadece belirtilen ürünün bedeli mi kesiliyor?
Cevap: Reçetede sadece bayiliği olmayan ürünün kesintisi yapılır ve diğer firmaya diğer ürünlerin ödemesi yapılır.

Soru: Reçete ve rapor ile verilen ve fatura edilen malzeme A10022 kodlu Pompalı Beslenme Seti. Ekteki barkotlar ise gravitiye ait 8680589800011 Barkot No. - yeni barkod eklersek işlem düzeltilir mi?
Cevap: Maalesef herhangi bir düzeltme yapılmaz. Kesinti yapılır. Diğer işlemlerde kesinti yapılmaması için UBB nin doğru barkodu konulması gerekir.

Soru: Sut kodu ucuz olan ürün reçeteye girilebilir mi?
Cevap: Evet, sut ödemesinde belirtilen rakamlar doğrultusunda ürünlerin ödemesi bulunmaktadır.

Soru: Kurum hangi ürüne maksimum kaç adet ödeme yapıyor? bunu nereden öğrenebiliriz?
Cevap: Sosyal Güvenlik Kurumu, Sağlık Uygulama Tebliği’nde belirtilen sut adetleri ve birim fiyatları yazmaktadır.

Soru: Icd kodlarında başlarında harfler var. bu harfler neyi temsil ediyor?
Cevap: Icd kodlarının başlarında bulunan harflar hangi tanıya ait olduğunu belirtmektedir.

Soru: Medula itiraz süreci nasıl oluyor? Nelere dikkat etmemiz gerek? Ayrıca nereden takip edeceğiz?
Cevap: İtiraz süreci artık sistem üzerinden yapılıyor ondan sonra evrakları hazırlayıp SGK’nın verdiği itiraz komisyonunun belirttiği günde hazır olunur.Ayrıca raporlarda ıcd kodlarının yanı sıra açıklama yapılması gereklidir. Bunun en güzel örneği aspirasyon kataterlerinin kullanım dozu ile ilgili. Hastanın sekresyonunun çok olması ve hali hazır kullanılan günlük dozun doktor tarafından belirtilen miktarda sadece trakeostomili hastada maksimum günlük 10, ventilatör hastasında maksimum 30 adet olarak kullanılır ama açıklamada belirtilmeli ve ıcd kodu ona göre verilmelidir. Ayrıca tüm A kodlu tıbbi malzemelerde itirazda or kodlu (ortak kullanımda olanlar) değerlendirilir.

Soru: Ürün ve firma ubb çıktılarından hangisini koymak zorunlu? Sadece tıbbi cihaz durumu evrağını koymamız yeterli mi?
Cevap: Reçete edilen ilgili ürünün ÜTS üzerinden alınan ürün ve firma bayiliklerinin eklenmesi zorunludur. Bunların içerisine Tıbbi Cihaz Listesi (Ürün Ubbsi) koyulur ve tıbbi cihaz sorgulama (firmalardan alınan bayilik) koyulur.